Det finns ingen himmel

Så som någon en gång sagt till mig, "Det finns änglar i himmelen julia. Dem vakar över dig, en dag kommer jag också vara en ängel och vaka över dig. En dag när jag inte finns mer.

Som liten förstod man inte så mycket, döden var blott någon som man inte ens frukta. Man tänkte inte ens så långt, att man kunde faktist dö när som helst, var som helst. Jag förstod inte dessa ord då, men nu vet jag innebörden av dem.  Ängel blir man det när man dör i så fall? I så fall tror jag att du blir det, du som sa det. Du blir nog den finaste ängel som finns. Det tror jag i alla fall. Tror du att jag kan bli en ängel, men vem skulle jag vaka över då? jag har ju ingen att vaka och se över. Så jag tror att jag inte skulle bli en bra ängel i så fall, det är nog bäst så att du bara blir en ängel, så du kan vaka över mig till mitt livs slut. Jag lovar jag ska kämpa för dig. Jag ska göra allt, när du är borta. Jag ska klara det, jag lovar det, hör du det nu. Jag ska klara mig när du blir min ängel. Samtidigt tror jag att det finns ingen himmel, med dessa änglar som vakar över en.

Kommentarer
Postat av: Alex

Kan du inte vara snäll att vaka över mig då julia:p du vet ju hur jag är först så ramlar jag ner i viskan, blir påkörd av bilar lite då och då och skadar mig 24/7 :D

2007-09-17 @ 19:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0