Till Ida

Som alla vet har jag inte haft någon som man kan kalla "en bästa vän" förutom en person som är väldigt nära det. Det här är skrivet till henne för att jag skall visa henne hur mycket hon betyder för mig och Grattis Ida! 



Första gången jag såg dig var min första dag på fritids och jag var väldigt rädd för att mamma skulle lämna mig alldels ensam, men när väl kom in i genom dörrarna och hälsade på min fröken satt en ensam liten flicka och lekte, det var hon som kom fram till mig och frågade mig om jag ville leka med henne. Tankarna på att mamma skulle försvinna försvann bort ur mitt huvud och kvar fanns glädje. Jag visste inte då att den flickan skulle gå i min klass och att hon och jag skulle stå mot världen och kämpa tillsammans mot mörkret.

När vi hamnade på högstadiet försvann inte våran vänskap utan den snarare växte, när dem mobbade mig fanns du där som en sköld framför allt, vi kunde kämpa emot allt och stå som segrare i slutändan. Det fanns nog inget som våran vänskap inte klarade, nu när jag tänker tillbaka fanns det inte ens sak som sänkte vår vänskap, du fanns där oavsett vad jag gjorde med mig själv.

Under hela min uppväxt har du, Ida funnits där och stått ut med mig och kämpat med mig i alla mörka stunder. Det var våran vänskap som fick mörkret att försvinna och det var vi som fick dem att sluta mobba mig. Du har varit vid min sida i alla lägen och det är därför jag tycker du är så modig och stark, en dag vill jag vara lika stark som du. Våran vänskap kunde krossa dem och det är jag glad för annars hade jag inte suttit här idag. Ditt stöd när jag var deprimerad gjorde så att jag överlevde mörkret, du var min ledstjärna och mitt ljus. 

Jag kan se tillbaka på vår vänskap och hitta underbara minnen men också stunder som jag helst vill glömma, det som jag tycker är synd är att du och jag inte träffas så mycket nu för tiden. Dels för att vi går på olika skolor och ses inte ofta men också att båda har pojkvän och det är oftast dem man vill vara med när man har ledig tid. Jag har länge önskat att jag kommer få en vän som du igen men det finns ingen som du, Ida. Jag har insett att jag kommer aldrig hitta en ny bästa vän för att för mig finns det bara en och det är du.  Precis som vi sa en gång Det är du och jag mot världen.

ida 3ida5ida4



ida1ida2




Kommentarer
Postat av: Din krigarkompis;)

Tack din lilla skit unge

2008-04-10 @ 19:05:07
Postat av: ;p

Det kommer alltid vara du och jag mot världen!

2008-04-20 @ 10:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0