ida 18 år


Ida den dåtida
var en liten duktig flicka
ja, och här idag skall vi se om hon har lärt sig dricka
men nu har vi inte saft i våra glas
utan något annat som med alkohol innehas
jag tror att det var för att hon var tvugen att samla kraft
till livets svåra stunder som vi haft
men hon har alltid funnits vid min sida
ja,det vill jag tacka dig för Ida
En läckerbit hon var hos vissa killar
ja, några som jag vet att hon gillar
men under dessa år av tidig uppväxt
var Ida inte ett dugg komplex
för Ida har sugit på det mesta
på Axel, ja det vet nog dem flesta
speciellt Simon och jag
som låg jämte just denna dag


Ida den nutida
träffade för fyra år sedan en konstig filur
ja, jag tror han klassas som ett djur
Denna människa fångade hennes hjärta
och har hittills inte orsakt henne någon smärta
när våra liv tillsammans under skoltiden tog slut
kastade Ida in ett långt spjut
och hamnade på en märklig plats
det går inte att dra någon slutsats


Ida den gravida
håller fortfarande sin Axel kär
och just nu hon på ett litet barn bär
ringen på hennes finger tindrar
ja, vi med brustna hjärtan hon lindrar
genom att berätta historian om livet
som hon själv skrivet
tillsammans med sin kära vänner
som henne bäst känner.
Julia, Josefine och Carolina
ja, vi hoppas alla att vi får stanna vid din sida.


Kommentarer
Postat av: Sara

Men Julia

Om din vän alkohol förtär

Samtidigt som hon ett barn bär

Är hon inte rädd att det ska bli sär?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0