Per Röllgårdh 50 år

Mitt tal till Per, min gudfar och morbror som fyllde 50 år den 9 mars 2009.

Glasögonormen Pär
ja, ni vet ha som vi alla håller kär
Speciellt en som börjar på K
ja, jag tror ni vet vem jag syftar på
Men det är inte kärlek jag ska prata om just nu
trots att vi alla undrar när Katarina skall bli din fru
För idag firar vi att Per nått sin gubbagräns
ja, jag vet att några härinne redan vet hur det känns
att inte längre vara stan´s läckerbit
som alla brudar dras till med flit
För nu har du kommit upp i en viss ålder
Då det är inte lika lätt att ha brudarna nummer i en folder
Kanske beror det på snuset du har under läppen
eller på att du snart ska börja använda käppen
Men visst är det så att hon som börjar på K
har fått dig, Per, att förstå
Att livet är mycket mer ändå
Fastän man fyllt femtio bast
behöver man inte alls gå till någon sjukgymnast
Även om brillorna går i kras
kan du ju alltid kolla i ett förstorningsglas
Ja, ja vet att i dessa tider
Det i plånboken svider
Men kvar finns en sak och säja
Att vi som är här, för dig Per aldrig kommer att väja
Oavsett vad du i dina kommande år stöter på
Kommer vi alltid att finnas här ändå
Så nu tycker jag att det är dags för oss att skåla
och utåt Grattis Per vråla.

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha! den var jättebra Julia:D vad tyckte Per om denna fina dikt?:P

2009-04-09 @ 09:20:28
Postat av: paxel

Grym ju :D

2009-04-10 @ 19:22:14
Postat av: julia.

han skrattade precis som det 70 andra personerna i rummet... det var väldigt lyckat i alla fall.

2009-04-12 @ 22:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0